Powered By Blogger

czwartek, 28 marca 2019

22. SOBOTA

(ur. 25 lutego 1977 w Szczecinie), znany również jako S.O.B., Szekspir i eSOBe – polski raper. Michał Sobolewski działalność artystyczną rozpoczął pod koniec lat 90. XX w. Początkowo związał się z zespołem Uquad-Squad, a w 1999 roku dołączył do popularnego wówczas zespołu Snuz. Wraz z grupą nagrał wydany rok później album zatytułowany Towar to sprawdzony maksymalnie czysty. Po rozwiązaniu zespołu raper kontynuował działalność artystyczną w składzie Mores RSH, wraz z którym nagrał m.in. dwie piosenki na ścieżkę dźwiękową głośnego dokumentu Sylwestra Latkowskiego „Klatka” (2003). Trzy lata później ukazało się jedyne wydawnictwo zespołu – Słowo droższe od złota, po czym projekt został zarzucony. W międzyczasie Sobota dołączył do kolektywu Spółdzielnia (Ogarnij Się!). Wraz z zespołem muzyk nagrał kolejno cztery mixtape'y Mixtape 1 – Tony Jazzu (2007), Mixtape 2 – DJ Twister (2007), Mixtape 3 – DJ Feel-X (2008) oraz Mixtape 4 – DJ Feel-X (2010). W 2007 roku Sobota wziął udział w trasie koncertowej „Stoprocent Tour”, która była promowana teledyskiem do utworu o tym samym tytule. Nagrana m.in. z udziałem Pei, Kaczora i Donguralesko piosenka, a emitowana przez stację telewizyjną 4fun.tv przysporzyła Sobolewskiemu pewnej popularności w kraju. W 2009 roku ukazało się pierwsze solowe wydawnictwo Soboty – mixtape Urodzony by przegrać, żyje by wygrać. Jeszcze w 2009 roku do sprzedaży trafił album solowy rapera pt. Sobotaż. Na płycie znalazł się m.in. utwór „Tańcz głupia”, który przyniósł raperowi sukces jako artyście solowemu. Zrealizowany do utworu teledysk odnotował w przeciągu roku od premiery milion odsłon w serwisie YouTube. W 2011 roku ukazał się drugi, wyprodukowany w całości przez Matheo, album studyjny rapera zatytułowany Gorączka sobotniej nocy. Promowana teledyskami do utworów „Jesteś już mój, jesteś już moja”, „Zabroń mi” i „Mój czas” płyta dotarła do 8. miejsca najpopularniejszych płyt w kraju (OLiS). Rok później „drugą młodość” zyskała piosenka z repertuaru Soboty „Tańcz głupia”, której mashup z bijącą rekordy popularności kompozycją „Ona tańczy dla mnie” discopolowego zespołu Weekend zrealizował raper i producent muzyczny 2sty. Ciesząca się popularnością w kraju piosenka do października 2013 roku została wyświetlona ponad 10 mln razy na łamach YouTube. W opublikowanym w 2013 roku przez agencję informacyjną Blitznews.pl rankingu najpopularniejszych polskich muzyków na Facebooku Sobota zajął 6. miejsce z wynikiem 571 tys. fanów.  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz